Expressing wishes/mengekspresikan keinginan FOR CLASS XII IPS ENGLISH


Expressing wishes

(Source: Sudarwati, M. Look Ahead 3. Bandung: Erlangga.)

A) Giving general wishes:

Ø  I wish you luck.

Ø  Good luck.

Ø  Best of luck.

Ø  Good fortune be with you.

Ø  I hope that everything goes OK for you.

Ø  I’m sure that everything will work out just fine.

Ø  May you be happy and successful in your new life.

Ø  Well, we hope that everything will be alright.

Ø  I hope you have a good/ pleasant/ enjoyable ….

Ø  Please give your parents my best wishes.

B) Responding to general wishes:

Ø  Thank you.

Ø  Thank you very much.

Ø  Many thanks.

Ø  Thanks. You too.

Ø  Thank you and the same to you.

Ø  Thank you and a Happy New Year to you too.

IN INDONESIAN (with google translate English-indonesian):

mengekspresikan keinginan

(Sumber: SudarwatiM. Look Ahead 3 Bandung:. Erlangga.)

A) Memberikan keinginan umum:

 Saya berharap Anda beruntung.

 Good luck.

 Terbaik dari keberuntungan.

 keberuntungan yang baik dengan Anda.

 Saya berharap bahwa semuanya berjalan OK untuk Anda.

 Saya yakin bahwa semuanya akan bekerja keluar saja.

 Semoga Anda bahagia dan sukses dalam kehidupan baru Anda.

 Nahkami berharap bahwa semuanya akan baik-baik saja.

 Saya harap Anda memiliki baik / menyenangkan /menyenangkan ....

 Tolong beri orang tua Anda keinginan saya yang terbaik.

BMenanggapi keinginan umum:

 Terima kasih.

 Terima kasih banyak.

 Banyak terima kasih.

 ThanksAnda juga.

 Terima kasih dan sama untuk Anda.

 Terima kasih dan Selamat Tahun Baru untuk Anda juga.


0 comments:

Post a Comment