Expressing attitudes about something/Mengekspresikan sikap tentang sesuatu FOR CLASS XII IPS ENGLISH


Expressing attitudes about something

(Source: Sudarwati, M. Look A head. Bandung: Erlangga.)

Expressing like:

Ø  I like people who are sociable.

Ø  I enjoy someone who is funny.

Ø  I really like an honest person.

Ø  I like it when people are reliable.

Ø  I like when someone is easygoing.

Ø  I like it when a person is punctual.

Ø  I love it when my mother cooks my favorite meal.

Expressing dislike:

Ø  I don’t like people who leave things all over place.

Ø  I hate people who are always hate.

Ø  I think people who blow smoke in your face are disgusting.

Ø  I can’t stand it when people blow smoke in my face.

Ø  I hate it when people chew gum while they are talking.

Ø  It bothers me when someone talks impolitely.

My sister, Janet

A) Like

Ø  She treats me to some ice- cream.

Ø  She comforts me when I am sad.

Ø  She is reliable.

Ø  She is punctual.

B) I don’t like:

Ø  She takes my book without my permission.

Ø  She returns home late at night.

Ø  She is untidy.

Ø  She is busybody.

IN INDONESIAN (with google translate English-indonesian):

Mengekspresikan sikap tentang sesuatu

(Sumber: SudarwatiM. Lihatlah kepala A Bandung:. Erlangga.)

Mengekspresikan seperti:

 Saya suka orang yang suka bergaul.

 Saya menikmati seseorang yang lucu.

 Saya sangat suka orang yang jujur​​.

 Aku suka ketika orang dapat diandalkan.

 Saya suka ketika seseorang santai.

 Saya suka kalau seseorang tepat waktu.

 Aku suka kalau ibu saya memasak makanan favorit saya.

Mengekspresikan tidak suka:

 Saya tidak suka orang-orang yang meninggalkan hal-hal di seluruh tempat.

 Aku benci orang yang selalu benci.

 Saya pikir orang-orang yang meniup asap di wajah Andamenjijikkan.

 Saya tidak tahan ketika orang meniup asap di wajahku.

 Aku benci ketika orang mengunyah permen karet sementara mereka berbicara.

 Ini mengganggu saya ketika seseorang berbicara tidak sopan.

AdikkuJanet

ASeperti

 Dia memperlakukan saya untuk beberapa es krim-.

 Dia menghibur saya ketika saya sedih.

 Dia dapat diandalkan.

 Dia adalah tepat waktu.

BSaya tidak suka:

 Dia mengambil buku saya tanpa izin saya.

 Dia pulang ke rumah larut malam.

 Dia berantakan.

 Dia adalah pengacau.

0 comments:

Post a Comment